Monday, April 13, 2015

MS v hokeji 2015 a nová média

V květnu Praha a Ostrava hostí 79. mistrovství světa v hokeji. Vstupenky na český tým zmizely během několika minut. Lidé začínají pomalu, ale jistě šílet. Kabáti reprezentaci darovali svůj nejnovější šlágr, Bob a Bobek se rozbruslují, kampaně oficiálních sponzorů vrcholí. A my to prý prostě musíme vidět zblízka!


Zdroj: http://www.mediar.cz/wp-content/uploads/2014/09/bob-bobek-hokej-maskoti.jpg
Výhradní právo k vysílání Mistrovství světa získala Česká televize. Letos se chystá prolomit rekord v počtu odvysílaných zápasů - navíc v HD kvalitě. Pro tyto účely si také zřídila ,,kuchyně" v obou hostitelských městech. Zapojena bude i sekce Nových médií ČT. Svým divákům poskytne online streamování zápasů, včetně živého proudu komentářů ze sociálních sítí v reálném čase. Divák si také bude moci vybrat preferovaný zápas, pokud se bude krýt s jiným utkáním. Vše bude doplněno sestřihy nejlepších momentů, rozhovory a komentáři. Prostřednictvím svého facebookového nebo twitterového profilu  se tak bude moci divák aktivně zapojit do dění - například vlastními komentáři, kladením otázek či nejrůznějších anket a hlasování. Jako v loňských letech bude také monitorována nálada fanoušků na sociálních sítích - takzvaný emociogram.

Vstávat a fandit
Již dříve představený vizuál s hokejovým smajlíkem (který je složený z červeného kruhu, zahnuté čepele hokejky a dvou puků) budou doprovázet oficiální maskoti šampionátu - králíci z klobouku. Bude to poprvé, co budou mistrovství doprovázet hned dvě postavičky (větší a menší - stejně jako dvě pořadatelská města). Práva na legendární Večerníček Vladimíra Jiránka poskytla pro tyto účely Česká televize v rámci propagace české animátorské školy. Ta navíc jejich příběhy bude vysílat od startu květnové akce jako pohádku na dobrou noc. Série pohádek byla již v minulosti vysílána v zahraničí (včetně Kanady nebo Švédska). 
A jako bonus - doplňkové zboží a dárkové předměty s motivy maskotů se svolením letos nebyly vyráběny v zahraničí, ale v České republice.

Mistrovství světa v hokeji má samozřejmě své oficiální webové stránky. Zde nalezneme základní informace o celém turnaji - harmonogram a systém turnaje, seznam zúčastněných zemí, informace o sestavách týmů, informace o dopravě v obou městech. Šampionát je představen i z organizační stránky (dozvíme se mimo jiné i kolik je třeba puků, ručníků či pracího prášku). Na úvodní stránce pak můžeme sledovat odpočítávání do prvního vhazování. V sekci věnující se médiím nalezneme tématické fotky, videa a oficiální spot.

Sociální sítě? Tak určitě!
Velké popularitě se těší facebooková stránka Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015 nebo stránka České hokejové reprezentace. Obě jsou často aktualizované a příspěvky hojně sdílené a komentované. Na twitteru pak zapálenci sledují krom jiného profily MS v hokeji 2015 v českém jazyce nebo oficiální profil Mezinárodní federace ledního hokeje v angličtině. Také narodnitym  - ba dokonce i maskoti šampionátu BobaBobek roztomile tweetují. 
Zdroj: Instagram
Fanoušci hokeje jistě ocení i informace o reprezentaci ve formě obrázků mezi fotkami jídla a káviček. Stačí sledovat oficiální profil České hokejové reprezentace na instagramu, narodnitym. Nalezneme zde fotky z utkání, momentky, fotky hráčů i fanoušků. Na síti Youtube můžeme snadno dohledat množství kanálů spjaté s touto akcí - jak oficiálních, tak fanouškovských - především ale reklamních spotů sponzorů šampionátu. Na profilu pořadatelů pak nalezneme oficiální spot od Jakuba Koháka. Ten je doplněn seriálem FAN TV Revue, který informuje o přípravách turnaje. Můžeme si také pustit videa, ve kterých známé osobnosti - zpěváci, sportovci nebo politici zvou na hokej.

Mobilní aplikace
Zdroj: http://androidaplikace.cz/
Mezinárodní hokejová federace již před časem představila oficiální mobilní aplikaci (2015 IIHF), která je dostupná zdarma. Logicky navazuje na loňskou přehlednou verzi, která se dočkala velmi pozitivní odezvy. Umožňuje sledovat aktuální stav zápasů, včetně jednoduchého přepisu dění na ledě - myslelo se především na ty, kteří se na samotné zápasy nedostanou a budou nuceni je sledovat ze zaměstnání a podobně. Aplikace nabízí upozornění na nadcházející utkání, video highlighty těch odehraných, přehled statistik, komunikaci s dalšími fanoušky. Místa spojená s konáním akce jsou také zobrazena na Foursquare. Dále můžeme využít aktivní widgety - například seznam zápasů pro daný den přímo na domácí obrazovce zařízení. Pomocí speciálního hashtagu se náš vzkaz hráčům objeví v takzvané Fanzóně. Aplikace sama navíc fanoušky vybízí, aby natáčeli a sdíleli zde svá videa. Přestože šampionát ještě nezačal, přes tisíc lidí již nějakým způsobem týmům podporu tímto způsobem vyjádřilo - můžeme to sledovat díky ,,měřítku povzbuzení". 

Mimo dalších je v nabídce zdarma ke stažení i aplikace vyvinutá přímo Českou televizí - ČT Sport, která je dostupná pro Android, iPhone, iPad a WP7. Zde nalezneme informace i o jiných sportech (v sekci hokeje budeme moci sledovat i informace o českých hráčích usilujících v NHL o Stanley Cup), ale domácímu šampionátu bude samozřejmě věnován velký prostor. Hlavní výhodou je pak sledování živého vysílání programu ČT Sport, což se nejspíš stane nutností pro ty, kteří vynaložili značné množství času marným sháněním balíčků vstupenek a budou nuceni vše sledovat tímto způsobem.

Zdroj: Instagram
Kdo nemlsá - není Čech
Do svérázných reklamních kampaní se pustily i potravinové a restaurační řetězce u nás. Reklamy v televizi i pulty jsou plné sportovní tématiky. Nabízí se sbírání bodů, které je možné vyměnit za plyšáky, soutěže o poslední vstupenky do vyprodané haly. Tváří jednoho supermarketu se během května stala chlupatá hokejová helma s údernýma hláškama (například: Fanďulákuj s námi!). Některé řetězce nabízí měsíční magazín s recepty a instruktáží co si počít s akčním zbožím - tentokrát ve znamení občerstvení k televizi. Dostupné jsou většinou i ve formě mobilní aplikace. Za koupi velkého menu s burgerem ve fastfoodu je možné získat číselný kód, za který při troše štěstí můžete vyhrát další vstupenky - nebo další burger. Jako nápoj můžeme dopřát limonádu či pivo s hokejisty na limitované edici obalů. K tomu pak jako sladkou tyčinku s maskotem, hokejový koblížek, nebo rovnou celou čokoládovou postavičku Plekance, Hertla a dalších. Uf. Tak teda do toho! 

1 comment:

  1. Je to zajímavé jak se ta doba posunula dopředu, že třeba my čas od času někam jedeme s rodinou a vlastně až zpětně se díváme na to jaké byly hokejové výsledky a přitom víme že jsme si mohli také nějaký ten sport zajít vychutnat.

    ReplyDelete