Saturday, April 11, 2015

Zooming into an Instagram city: Reading the local through social media - JJM35 - 2. úkol

Vybrala jsem si článek Zooming into an Instagram city: Reading the local through social media z periodika First Monday (což je americký volně přístupný elektronický vědecký časopis o internetu), jehož autory jsou Nadav Hochman a Lev Manovich.


NADAV HOCHMAN
Nadav Hochman je v současné době studentem doktorského studijního program v oboru dějin umění a architektury na Univerzitě v Pittsburghu a hostujícím vědcem na Software Studies Initiative (City University of New York). Pyšní se dvěma magisterskými tituly z dějin umění a architektury na Univerzitě v Pittsburghu a z interdisciplinárního programu umění na Univerzitě v Tel-Avivu.[1]
Jeho výzkum se zaměřuje na studium velkých souborů, fotek, vytvářených uživateli sociálních médií. Na základě metodiky z digitálních humanitních oborů, teorie médií, informační vědy, software studií, dějin umění, kulturních studií a výpočetní techniky nabízí kvalitativní a kvantitativní analýzu, která teoretizuje a představí si stávající a experimentální formy vizuálních informačních organizací na sociálních mediálních platformách.[2]

LEV MANOVICH
Lev Manovich je v současné době profesorem na Graduate Center na City University of New York a ředitelem Software Studies Initiative (City University of New York).
Narodil se v Mnichově, kde studoval výtvarné umění, architekturu a programování. Magisterský titul získal z oboru experimentální psychologie na Univerzitě v New Yorku a titul Ph.D. z vizuálních a kulturních studií na Univerzitě v Rochesteru.
Od roku 1984 pracuje Manovich s počítačovým médiem jako s umělem, počítačový animator, designér a programátor. Mezi lety 1996 a 2012 byl profesorem oddělení výtvarné výchovy na University of California v San Diegu, kde učil digitální umění, nové teorie médií a digitálních humanitních oborů. Kromě toho byl hostujícím profesorem na několika univerzitách v USA i v Evropě. V roce 2007 založil Software Studies Initiative. Tato laboratoř slouží k rozvoji kulturních analýz, tzn. výpočetní analýzu a vizualizaci masivních kulturních vizuálních datových souborů v humanitních oborech.
Manovichovi přednášky jsou žádané po celém světě. Od roku 1999 jich má za sebou více než 600 a to v Americe, Asii i v Evropě. V roce 2013 se objevil na seznamu 25 osob, které utváří budoucnost designu a o rok později byl dokonce zařazen do seznamu 50 nejzajímavějších osob, které budují budoucnost.[3]

INSTAGRAM
Instagram je projekt Kevina Systroma a Mika Kriegera, který vznikl z původního projektu Burbn.[4] Aplikace se objevila v nabídce společnosti Apple na začátku října 2010, u společnosti Google na začátku dubna 2012.[5] Tato aplikace umožňuje uživatelům sdílení fotografií, které mohou upravovat pomocí řady filtrů. Aplikace se nesnaží konkurovat jiným sociálním službám, ba naopak umožňuje snadné sdílení fotografií na další sociální sítě jako je Facebook, Twitter nebo Flickr.


Většina současných kulturních médií je vytvořena, prozkoumávána a sdílená pomocí použití softwaru. Narozdíl od dřívějších forem webu, které byly zaměřeny na obsah vytvořený odborníky, firmami a organizacemi, se v současné době rozšiřují stránky, na kterých je obsah založený na sdílení a označování velkého množství našich vlastních obrázků a videí.
Tento článek se snaží získat odpovědi na otázky, jako např. zda mohou tato média posunout způsob, jakým poznáváme svět nebo co mohou vizuální sociální média vyprávět o životě měst, čtvrtí a jednotlivách osob.

Instagram je sociální síť, která nabízí svým uživatelům možnost nahrávat fotografie, používat různé nástroje k jejich úpravám (např. filtry) s cílem změnit vzhled obrázku a podělit se o ně okamžitě s přáteli (a to buď pomocí samotné aplikace Instagram a nebo přes jiné sociální sítě, jako je Facebook, Foursquare, Twitter a další). Od června 2013, pouhé 3 roky po zahájení, má aplikace již 130 milionů registrovaných uživatelů, kteří se podělili již o téměř 16 miliard fotografií z celého světa.

Autoři nejdříve analyzují základní rysy Instagramu a prozkoumávají některé ze způsobů, kterými uživatelé pracují s aplikací. Poté použili techniky “mediální vizualizace”, které vyvinuli ve své laboratoři, aby prozkoumali vizuální vzory prostřednictvím velkého množství fotografií. Nejdříve začali s 2 353 017 fotkami z 13 měst z celého světa. Poté se podívali podrobněji na 212 242 fotek nahraných uživateli v Tel Avivu v Izraeli v průběhu tří měsíců. Následně se zaměřili na fotografie pořízené během dvou týdnů, během mezinárodních událostí v tomto městě a nakonec se zabývali jednotlivými dny během tohoto období.

Jedná se tak o případovou studii, na které je možno ukázat, jak je možné sociální média analyzovat na různých prostorových a časových rovinách. Autoři tak zavedli nové vizualizační techniky, které mohou ukázat desítky tisíc jednotlivých obrázků seřazených podle jejich metadata nebo algoritmicky získaných vizuálních prvků.

Cílem průzkumu je ukázat, jak globálně sdílená média mohou být využita ke studiu vzorů pomocí různých měřítek. Zatímco mnoho vizualizací sociálních médií a počítačových věd se zaměřuje na velké datové soubory, které jsou agregované v prostoru a času (např. vizualizace pohybu osob ve městě po dobu delšího úseku nebo činnost Twitteru po celém světě), autoři navrhují, aby sociální média byla použita pro čtení místních společenských a kulturních akcí. Nemusí tak nutně slučovat uživateli generovaný obsah za účelem mapování společnosti, kde se jednotlivý lidé a jejich konkrétní trajektorie datových a mediálních dat stávají neviditelnými. Místo toho můžeme provádět “tlustou vizualizaci” údajů. V praxi to znamená, že se použije vzorová sada fotek z Instagramu a jejich dat nahraných např. uživateli v Tel Avivu během vybraných dní v rámci významných národních událostí. Tyto fotografie se představí několika způsoby a ukáže se, jak taková vizualizace může vést ke kulturním, společenským a politickým poznatkům o konkrétních lokalitách v jednotlivých časových obdobích.



SEZNAM ZDROJŮ:
http://nadavhochman.net/about/
http://manovich.net/index.php/about
http://www.quora.com/What-is-the-genesis-of-Instagram
http://blog.instagram.com/post/10444123475/v20




[1] http://nadavhochman.net/about/
[2] http://nadavhochman.net
[3] http://manovich.net/index.php/about
[4] http://www.quora.com/What-is-the-genesis-of-Instagram
[5] http://blog.instagram.com/post/10444123475/v20

No comments:

Post a Comment