Natočit
video, dát ho na internet a ráno se probudit jako milionář.
Nesmysl? Nikoli! Na světě už je pár takových, kteří se svými
videy zveřejňovanými na serveru YouTube.com, velmi dobře živí.
Ale předtím, než dáte výpověď v práci a večer natočíte
svůj cover písně Singing in the rain při čištění zubů, čtěte
dál.
Zdá
se to velmi snadné, ale aby vás vaše home videa uživila, musí
mít něco do sebe. Nestačí, že se na ně koukne maminka, její
kolegyně v práci, babičky a povinně všichni spolužáci vašeho
mladšího sourozence. Pokud nechcete vydělávat stovky korun, ale
tisíce dolarů, musíte posbírat stovky tisíc pravidelných
odběratelů. Možná budete muset dát tu výpověď, protože
natáčení příspěvků vám zabere většinu dne, budete muset mít
několik tematických kanálů, vybavení, kterým dokážete
vytvořit kvalitní obsah, tím pádem i kapitál a...nápad. Ten
především.
Registrované
partnerství
Video
musí být samozřejmě striktně autorské. Nesmíte v něm použít
cizí hudbu, ukázku z filmu nebo televizního pořadu, ani záznam z
cizí společenské akce. Máte-li toto splněno, začínáte sledovat
počet shlédnutí. Jakmile se vám podaří svou tvorbou zaujmout
dostatečné množství uživatelů internetu, dostanete možnost
zařadit se do partnerského programu YouTube. Ten byl spuštěn v
roce 2012 a princip jeho fungování je prostý - jediné, co
registrovaní členové musí udělat, je jedním kliknutím
odsouhlasit prodej reklamy, která se objeví v jejich příspěvcích.
Na oplátku jim je pak vyplácen podíl, který je údajně vyšší
než polovina samotného zisku z prodeje reklamy.
Čím
více lidí uvidí vaše video, tím více jich uvidí reklamu a tím
více peněz přiteče do vaší kasičky.YouTubové archetypy
Ztělesněním
tohoto amerického snu je Jenna Marbles. Na Facebooku má víc přátel
než Jennifer Lawrence, na Instagramu víc než Oprah a na Twitteru
ji sleduje víc lidí než Fox News. Točí videa o tom, co dělají dívky ráno v koupelně, o tom, že nesnáší být dospělá, nebo
vás v tutorialu navede, jak se nalíčit v případě, že jste
společensky unavená, Drunk Makeup Tutorial. Na kontě má jednu miliardu shlédnutí a osm
milionu odběratelů. To ji vyneslo do elitního YouTube klubu, jehož
členové mají díky nemalým příjmům z reklamy zajištěn
zajímavý životní standard.
Jenna,
která své videoblogy natáčí doma pouze prostřednictvím svého
laptopu si, alespoň dle odhadu odborníků, vydělává 350.000 USD
ročně a pro současné americké teenagery, kteří tráví víc
času na internetu než u televize, je skutečnou celebritou.
Další
hvězdou YouTube je Olga Kay. Řadí se mezi nejslavnější
videoblogery, přesto nepatří mezi ty nejbohatší. Vytvořila pět
tematických kanálů, které každý týden plní dvaceti novými
videy. Počet jejích odběratelů dosahuje k jednomu milionu.
Vydělává mezi 100.000 a 300.000 USD ročně. Na rozdíl od Jenny
ale do své produkce investuje nemalé prostředky. Technické
zázemí, prostory, kostýmy, zaměstnanci...to vše spolkne značnou
část jejího příjmu.
Jasona Calacanise, známého podnikatele ze Silicon Valley, který byl
součástí partnerského programu YouTube, stála výroba deseti
videí 25.000 – 75.000 USD. Návratnost investice však byla
nejistá. YouTube pro něj byl ideálním místem pro vytvoření
značky, nikoli však pro podnikání. S YouTube již nyní
nespolupracuje.
TyTrubko aneb YouTube v Česku
I
Česká republika má svá želízka v ohni. Jejich výdělky se
ovšem kvůli omezenému tuzemskému trhu nešplhají ke stovkám
tisíc dolarů. Neoficiální čísla uvádějí, že za 1000 shlédnutí dostane autor videa 0,3 - 1,7 USD.
TOP 5
českých kanálů podle sledovanosti za r. 2013
Viral Brothers a jejich Debilní kecy psů se dostaly do americké TV show
Vůbec nejsledovanějším příspěvkem na českém YouTube se v loňském roce stalo hudební video umělce PSY – Gangnam Style.
Cítíte-li,
že YouTube je vaše budoucnost, pak neváhejte a...
- vytvořte si vlastní YouTube kanál.
- naplňte jej obsahem :) Vaše videa by měla být optimálně dlouhá, méně je někdy více, a v co možná nejvyšší kvalitě, v tomto případě je více nejvíc. Příspěvky přidávejte pravidelně, vaše obecenstvo potřebuje nastolit režim...na vaše videa se musí těšit jako na další díl Dextera. Nezapomeňte video otagovat, tedy označit vyčerpávajícím množstvím výrazů, které jej patřičně vystihují.
- Sbírejte diváky, musí se k vám vracet, musí mít potřebu vidět stále víc. Shlédnou-li vaše video, uvidí i reklamu, která vás platí. Sdílejte své příspěvky na Facebooku, na Twitteru...více kliků = více peněz pro vás.
- Zpeněžte svá videa. Abyste mohli vydělávat, musíte povolit provozovateli serveru, aby do vašeho videa umístil reklamu. Tím se zároveň zaručujete, že vaše videa jsou ryze vlastní. S prezentací cizího peří tady nepochodíte.
- Provozovateli serveru musíte poskytnout své osobní údaje včetně čísla účtu, na které vám bude chodit výplata. Musíte být také starší 18-ti let.
- Mějte vše pod kontrolou. Sledujte, jak si vaše video vede – kolik vydělává, jaké reklamy na něm běží, kolik má slednutí, demografická data o uživatelích...
- Prezentujte svá videa kdekoli to půjde. Nespoléhejte pouze na YouTube. Zveřejňujte svá videa na vlastním blogu, webových stránkách, na sociálních sítích. Čím více se vaše video šíří internetem, tím větší pravděbodobnost, že nakrmíte prasátko.
- Staňte se pro YouTube partnerem. Jako v každém businessu, i tady platí pravidlo win-win. Partenrem se může stát ten, kdo má pro YouTube nějakou přidanou hodnu. Tou je v součtu 15 000 hodin, které uživatelé serveru YouTube strávili nad vašimi videy v uplynulých 90 dnech. YouTube vás pak bude milovat.
Zdroje:
http://www.wikihow.com/Earn-Money-on-YouTube
No comments:
Post a Comment