Saturday, November 8, 2014

HON NA KLIKY


Natočit video, dát ho na internet a ráno se probudit jako milionář. Nesmysl? Nikoli! Na světě už je pár takových, kteří se svými videy zveřejňovanými na serveru YouTube.com, velmi dobře živí. Ale předtím, než dáte výpověď v práci a večer natočíte svůj cover písně Singing in the rain při čištění zubů, čtěte dál.


Zdá se to velmi snadné, ale aby vás vaše home videa uživila, musí mít něco do sebe. Nestačí, že se na ně koukne maminka, její kolegyně v práci, babičky a povinně všichni spolužáci vašeho mladšího sourozence. Pokud nechcete vydělávat stovky korun, ale tisíce dolarů, musíte posbírat stovky tisíc pravidelných odběratelů. Možná budete muset dát tu výpověď, protože natáčení příspěvků vám zabere většinu dne, budete muset mít několik tematických kanálů, vybavení, kterým dokážete vytvořit kvalitní obsah, tím pádem i kapitál a...nápad. Ten především.


Registrované partnerství

Video musí být samozřejmě striktně autorské. Nesmíte v něm použít cizí hudbu, ukázku z filmu nebo televizního pořadu, ani záznam z cizí společenské akce. Máte-li toto splněno, začínáte sledovat počet shlédnutí. Jakmile se vám podaří svou tvorbou zaujmout dostatečné množství uživatelů internetu, dostanete možnost zařadit se do partnerského programu YouTube. Ten byl spuštěn v roce 2012 a princip jeho fungování je prostý - jediné, co registrovaní členové musí udělat, je jedním kliknutím odsouhlasit prodej reklamy, která se objeví v jejich příspěvcích. Na oplátku jim je pak vyplácen podíl, který je údajně vyšší než polovina samotného zisku z prodeje reklamy.
Čím více lidí uvidí vaše video, tím více jich uvidí reklamu a tím více peněz přiteče do vaší kasičky.



YouTubové archetypy

Ztělesněním tohoto amerického snu je Jenna Marbles. Na Facebooku má víc přátel než Jennifer Lawrence, na Instagramu víc než Oprah a na Twitteru ji sleduje víc lidí než Fox News. Točí videa o tom, co dělají dívky ráno v koupelně, o tom, že nesnáší být dospělá, nebo vás v tutorialu navede, jak se nalíčit v případě, že jste společensky unavená, Drunk Makeup Tutorial. Na kontě má jednu miliardu shlédnutí a osm milionu odběratelů. To ji vyneslo do elitního YouTube klubu, jehož členové mají díky nemalým příjmům z reklamy zajištěn zajímavý životní standard.
Jenna, která své videoblogy natáčí doma pouze prostřednictvím svého laptopu si, alespoň dle odhadu odborníků, vydělává 350.000 USD ročně a pro současné americké teenagery, kteří tráví víc času na internetu než u televize, je skutečnou celebritou.


Další hvězdou YouTube je Olga Kay. Řadí se mezi nejslavnější videoblogery, přesto nepatří mezi ty nejbohatší. Vytvořila pět tematických kanálů, které každý týden plní dvaceti novými videy. Počet jejích odběratelů dosahuje k jednomu milionu. Vydělává mezi 100.000 a 300.000 USD ročně. Na rozdíl od Jenny ale do své produkce investuje nemalé prostředky. Technické zázemí, prostory, kostýmy, zaměstnanci...to vše spolkne značnou část jejího příjmu.

 
Jasona Calacanise, známého podnikatele ze Silicon Valley, který byl součástí partnerského programu YouTube, stála výroba deseti videí 25.000 – 75.000 USD. Návratnost investice však byla nejistá. YouTube pro něj byl ideálním místem pro vytvoření značky, nikoli však pro podnikání. S YouTube již nyní nespolupracuje.


TyTrubko aneb YouTube v Česku
I Česká republika má svá želízka v ohni. Jejich výdělky se ovšem kvůli omezenému tuzemskému trhu nešplhají ke stovkám tisíc dolarů. Neoficiální čísla uvádějí, že za 1000 shlédnutí dostane autor videa 0,3 - 1,7 USD.
TOP 5 českých kanálů podle sledovanosti za r. 2013
Viral Brothers a jejich Debilní kecy psů se dostaly do americké TV show

Vůbec nejsledovanějším příspěvkem na českém YouTube se v loňském roce stalo hudební video umělce PSY – Gangnam Style.

 
Jak na to?

Cítíte-li, že YouTube je vaše budoucnost, pak neváhejte a...

  1. vytvořte si vlastní YouTube kanál.
  2. naplňte jej obsahem :) Vaše videa by měla být optimálně dlouhá, méně je někdy více, a v co možná nejvyšší kvalitě, v tomto případě je více nejvíc. Příspěvky přidávejte pravidelně, vaše obecenstvo potřebuje nastolit režim...na vaše videa se musí těšit jako na další díl Dextera. Nezapomeňte video otagovat, tedy označit vyčerpávajícím množstvím výrazů, které jej patřičně vystihují.
  3. Sbírejte diváky, musí se k vám vracet, musí mít potřebu vidět stále víc. Shlédnou-li vaše video, uvidí i reklamu, která vás platí. Sdílejte své příspěvky na Facebooku, na Twitteru...více kliků = více peněz pro vás.
  4. Zpeněžte svá videa. Abyste mohli vydělávat, musíte povolit provozovateli serveru, aby do vašeho videa umístil reklamu. Tím se zároveň zaručujete, že vaše videa jsou ryze vlastní. S prezentací cizího peří tady nepochodíte.
  5. Provozovateli serveru musíte poskytnout své osobní údaje včetně čísla účtu, na které vám bude chodit výplata. Musíte být také starší 18-ti let.
  6. Mějte vše pod kontrolou. Sledujte, jak si vaše video vede – kolik vydělává, jaké reklamy na něm běží, kolik má slednutí, demografická data o uživatelích...
  7. Prezentujte svá videa kdekoli to půjde. Nespoléhejte pouze na YouTube. Zveřejňujte svá videa na vlastním blogu, webových stránkách, na sociálních sítích. Čím více se vaše video šíří internetem, tím větší pravděbodobnost, že nakrmíte prasátko.
  8. Staňte se pro YouTube partnerem. Jako v každém businessu, i tady platí pravidlo win-win. Partenrem se může stát ten, kdo má pro YouTube nějakou přidanou hodnu. Tou je v součtu 15 000 hodin, které uživatelé serveru YouTube strávili nad vašimi videy v uplynulých 90 dnech. YouTube vás pak bude milovat.

Zdroje:





http://www.wikihow.com/Earn-Money-on-YouTube

No comments:

Post a Comment