Facebook je rozsáhlý společenský webový systém sloužící
hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat,
udržování vztahů a zábavě - tak popisuje nejoblíbenější sociální síť současnosti Wikipedie. Je tato definice pravdivá? Určitě ano! Jak již bylo zmíněno na začátku, Facebook slouží k navazování kontaktů, k získávání a sdílení
informací, vytváření obsahů, k organizaci různých setkání atd. Dnešní
sociální sítě všeobecně staví svou existenci na principu „produsage“. Uživatelé
si obsah sami vymýšlí, vytváří a následně s ním pracují, což rozvíjí jejich
kreativitu.
Facebook vzniknul za účelem
ulehčit lidem život. Tuto funkci splňuje stále, ale jeho schopnosti se od
vzniku zcela rozvinuly. Facebook už neslouží pouze jako komunikační nástroj,
ale dokáže lidem měnit životy. Pozitivně i negativně!
Kdo nemá Facebook jako by nebyl.
V současnosti má Facebook
asi 1,5 miliardy uživatelů. Díky neustálému rozvoji technologií, je možné sdílet, komentovat a "lajkovat" nonstop. Stačí mít tzv. chytrý telefon, stáhnout si aplikaci a je
to! Někteří lidé si bez Facebooku nedokážou svůj život už představit! Čím to? Aha,
je to přeci nejjednodušší způsob, jak se ukázat v dobrém světle, jak působit
jako vyrovnaná a silná osobnost. Proč někomu říkat něco do očí a nemít čas si dopředu
pořádně připravit odpověď, když se raději můžu schovávat za facebookový profil. Proč se dvě
hodiny upravovat v zrcadle a snažit se líbit, když stačí udělat „selfíka“,
pořádně ho upravit, hodit ho na zeď a hle, komentáře typu „Ty woe, seš nejkrásnější,
fakt!“ a k tomu, ne 50, ne 100, ale 200 liků od lidí, které ani člověk
skoro nezná….Hurááá!?????
Takhle jim to opravdu stačí?
Cení si více virtuálních lichotek než těch reálných? Možná jim ani nic jiného
nezbývá. Jinak si zřejmě obdiv okolí získat nedokáží, jinak si své sebevědomí
zvýšit neumí…Nástroj kolektivní inteligence
Stačí hodit příspěvek na zeď, a debata je na světě. Anička napíše, že měla dnes k obědu škubánky s mákem a poslední komentář k tomuto statusu je od Pepíčka: Tak platí, Honzo, v pět na hřišti! Komunikace může být pestrá.
Na Facebooku je nespočet stránek,
které můžete „lajknout“, skupin, do kterých se můžete přidat a tak sdílet své
názory. Uživatelé jsou aktivními přispěvateli ve skupinách všeho druhu. V mnoha
případech se témata debat ani neslučují se samotnou myšlenkou skupiny, ale pro
samotné uživatele je hlavní něco okomentovat.
Pro mnoho společností využívá Facebook pro marketingové a reklamní účely. Jde o jednoduchý způsob, jak zůstat v povědomí
uživatelů a upevnit si svoji značku.
Sociální sítě
Vedle Facebooku existuje spoustu
dalších sociálních sítí. Z českých sociálních sítí jsou nejrozšířenější
Lidé.cz a Spolužáci.cz, tyto servery jsou uživatelsky spojeny. Jejich uživatelů
však postupně ubývá, to především díky větší oblíbenosti celosvětově
rozšířených sociálních sítí.
Facebook, Twitter,
Instagram, Google+, MySpace nebo LinkedIn. Každá z těchto sociálních sítí je
něčím jedinečná- LinkedIn je například pracovní sociální síť, Instagram pak vzniknul
za účelem sdílení fotografií- záměr všech je ale stejný, sdílení informací a
usnadnění komunikace.
Zdroje:
No comments:
Post a Comment