Zatím co
dříve platilo, kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem, dneska toto přísloví
můžeme upravit do znění na kolika sociálních sítích jsi online, tolikrát jsi
člověkem. Psané statusy na Facebooku jsou
v současné době zatlačovány do kouta vizuálně krásnými obrázkovými
deníčky na Instagramu a méně učesanými krátkými videoreporty (ne)všedních
dní na Snapchatu či InstaStories. Pro sdílení fotografií na sociálních sítí má
každý z nás jinou motivaci, někteří prostřednictvím svých fotografií udržují
kontakt s rodinou a přáteli, jiní se chtějí pochlubit tím, co a kde zrovna
dělají. Pro firmy a různé zájmové iniciativy představují marketingový nástroj,
prostřednictvím kterého se snaží motivovat publikum k vyvinutí určité akce.
Například k tomu, aby se váš koníček či životní styl stal zdrojem povědomí o
jejich značce.
Cvičíte? A není to jen marketing?
Propadli jste v poslední době
sportu? Nebo někdo z vašich přátel? Každý z nás má pravděpodobně kamaráda,
který pravidelně fotodokumentuje každou návštěvu fitness centra nebo proměny
své fyzičky. Aktivní sportování a zdravý životní styl se v současné době těší
nebývalé oblibě. Možná je to dané tím, že celé dny prosedíme v kancelářích u
počítačů a máme proto vyšší potřebu zaměstnat tělo a uvolnit mysl. Nebo proto,
že začít je jednodušší, než kdykoliv předtím. Kvůli lekci cvičení dnes nemusíme
opustit domov, a v některých případech ani nic platit. Vše, co potřebujeme je
YouTube. Mezi nejznámější osobnosti fitness na YouTube patří Cassey Ho, která v
roce 2009 založila svůj kanál Blogilates, zaměřený na cvičení, psychickou
odolnost, zdravé stravování a fitness oblečení. Její první videa byly krátké
lekce pilates, postupem času začala kombinovat pilates a cardio cvičení, z
čehož vzniklo POP Pilates.
Pro YouTubery je důležité, aby se
diváci a příznivci na jejich kanál pravidelně vraceli, a když je jejich
specializací fitness musí se navíc postarat o to, aby udrželi své diváky
motivované s cvičením pokračovat. Cassey k tomu využívá všechny dostupné
sociální sítě, blog i vlastní aplikaci. Pokud jste zaregistrovaní, tak vám
každý měsíc do e-mailu přijde kalendář s měsíčním cvičebním plánem. Kromě toho
se pravidelně můžete zapojit do nějaké výzvy - například měsíční výzvy k
zvýšení vaší ohebnosti - a pokud ji řádně zdokumentujete máte šanci vyhrát
Casseyinu kolekci oblečení nebo sportovní doplňky. Jestliže se rozhodnete do
výzvy aktivně zapojit, znamená to, že
se po dobu jednoho měsíce při
cvičení dle instrukcí vyfotíte či natočíte, a následně fotku (nebo video)
nahrajete na svůj Instagram a opatříte
konkrétními hashtagy.
Samozřejmě se předpokládá, že pokud chcete výzvu vyhrát, musí být váš profil na
Instagramu veřejný, aby bylo dohledatelné, kdy a jaký příspěvek jste
nahráli a zda jste se výzvy skutečně účastnili po celou dobu. Vezmeme-li v
úvahu, že během jednoho měsíce se na na vašem Instagramu objeví 30 vašich
fotografií či videí odkazujících na výzvu Blogilates, může se stát váš osobní
Instagram dobrým propagačním
nástrojem Blogilates, aniž byste si uvědomili, že děláte nejen něco pro své
zdraví, ale také významně rozšiřujete povědomí o určité značce.
Říkáte si, že byste se necítili
komfortně sdílet se svými followery každý krok vaší cesty k vysněné postavě?
Cassey by vám poradila, abyste si založili druhý profil, který bude
dokumentovat vaší fitness cestu s Blogilates. V ideálním případě by vaše
přezdívka měla obsahovat slovo POP a odkazovat tak na komunitu POPsters, tedy
příznivců POP Pilates. Založíte si tedy v podstatě profil s přezdívkou, která
odkazuje k určité značce a značí váš obdiv k ní.
Cvičím kvůli sobě nebo kvůli touze se někam zařadit?
Je v pořádku sdílet na Instagramu
fotografie, zachycující naše sportovní úsilí, pokud nám to přináší radost a
vzbuzuje to v nás dobrý pocit, že jsme pro sebe a své tělo udělali něco
přínosného. Otázkou však je, jestli by vás samotné napadlo vyfotit se při
cvičení, kdybyste k tomu nebyli vyzýváni. A také co je pro vás hnacím motorem
pro to, abyste s cvičením pokračovali. Je to protože vás sport baví a užíváte
si pocit, když se při cvičení v těle uvolňují endorfiny nebo proto, že máte
pocit, že je to určitý životní styl, který je atraktivní a vy toužíte být jeho
součástí? Nebo obojí? V prvním případě pravděpodobně budete sledovat Blogilates
pouze na YouTube a budete si vybírat především videa s lekcemi cvičení, což vás
bude činit více odolnými vůči všem ostatním marketingovým nabídkám od
Blogilates. Když však budete Blogilates sledovat na více sociálních sítích, tím
intenzivněji bude působit na změnu vašeho životního stylu. Čím více se bude
o Blogilates zajímat, tím se budete pravděpodobně více identifikovat s
představou sebe samých jakožto příslušníka POPsters. Což ve výsledku nevede
jenom k tomu, že sdílíte své pokroky a proměny svého vzhledu, ale najednou
začnete mít i pocit, že jakožto POPster byste měli ideálně cvičit na karimatce
Blogilates ve fitness oblečení, které navrhla Casey. Na druhou stranu, pokud
jste POP Pilates a PIIT propadli, nevěšte hlavu, můžete z toho ve výsledku
vytěžit něco i vy sami. Blogilates vám dává šanci stát se certifikovaným
instruktorem POP Pilates a PIIT, bez ohledu na to, jak dlouho je cvičíte, nebo
v jaké zemi je chcete vyučovat. Není to krásné? Nejdříve jste svou
"produsage" pomohli Casey vybudovat „buzz“ okolo Blogilates online a
teď je čas, abyste se stali oficiálními ambasadory a zpopularizovali jste ho i
offline.
No comments:
Post a Comment