Jak již vyplývá
z názvu, k dosažení generace Y je Facebook nepostradatelný. A jelikož
autoři článku sami patří do oné generace, vědí, o čem píší, a vědí, jak a co na
ně působí. I když si mysleli, že pro ně bude snadnější definovat způsoby
jak zaujmout a prodat generaci Y, ale nebylo tomu tak.
Zdroj: www.theodysseyonline.com |
Generaci popisují
jako „net generation“, kterou datují mezi lety 1977-1994. Také tvrdí, že v roce
2017 bude ročně vydělávat tři a půl bilionu dolarů, čímž překoná generaci X. Že
je zde 70 milionů lidí, které vstupují na trh práce a všichni tito lidé jsou součástí
generace Y. Článek je vztahován na americké prostředí, ale v základu je tato
generace stejná jak ve Spojených státech, tak u nás v České republice.
Článek také tvrdí, že výrobci a prodejci se začali hodně cílit na tuto generaci
a začali je také zaměstnávat, aby věděli, jak nejlépe cílit.
Generace Y je dále
označovaná jako generace budoucnosti, která je více etnicky různorodá,
optimistická, svědomitá a týmová. Příslušníci této skupiny jsou vychováváni na
principech rychlosti a „multitaskingu“, což jinými slovy znamená, že zvládnout
dělat několik úkolů najednou. Nejsou považováni za loajální a rozhodní a trvá
jim vybudovat vztahy.
Generace Y neboli Millenials nemá žádné zkušenosti bez počítačů. Každá
informace je pouhý jeden klik myší. Je to zkrátka jiná forma hromadění informací.
|
Výzkum ukazuje, že
tato skupina má tendenci vystupovat ze zbytku populace, je technologicky zdatná
a nemá zkušenosti bez počítačů. Všichni nakupují online, polovina generace
poslouchá podcasty nebo mají vlastní blogy. Je to poprvé v historii, kdy
mladší vědí víc než starší.
Hlavním cílem
marketingového plánu je vytvořit povědomí o značce, kde je nutné použít interaktivní
internetové platformy, vytvářet nové online portály a sociální sdělovací
prostředky. Těmito způsoby je možné oslovit a zapojit mladou populaci. Média
jsou pro ně jako druhá příroda, je to jejich nástroj komunikace se zbytkem
světa. Generace Y má zájem o to učit se novým věcem, vyhledávat nové výzvy,
jsou sebevědomí, zajímají se o reklamu.
Zdroj: www.awardco.com |
Autoři
Nikolaos Meletopoulos and
Birgit Anna Reischl
Nikolaos Meletopoulos
je postgraduální student marketingu a komunikace. Autor článku pochází původně
z Řecka, ale narozen byl ve Spojených státech, kde také studoval
marketingovou komunikaci na Emerson College v Bostonu. Nyní pracuje jako
PR manažer ve firmě Loreal. Celý svůj život se zajímal o Twitter a Facebook.
Nikolaos je velkým profesionálem v oblasti marketingu.
Spoluautorka článku Birgit
Anna Reischl je původem z Rakouska a s Nikolaosem spolu chodili na
univerzitu v Bostonu. Birgit pracuje jako PR manažer ve Swiss Airlines a
zaznamenala ve své kariéře velké úspěchy. Získala spoustu ocenění a vždy
pracovala na velmi vysokých manažerských pozicích.
Vydavatelství
CPA
Practice Management Forum
CPA Practice
Management Forum byl americký 24 stránkový magazín, který vycházel každý měsíc
mezi lety 2005-2012. Tento odborný magazín se zabýval otázkami obchodu a
managementu. Publikoval vypracované znalecké posudky odborníků, které pomáhaly
zlepšit udržení zaměstnanců, zvýšit produktivitu práce a vytvářet pozitivní a
produktivní prostředí. Mohli jste v něm najít tipy pro úspěšný rozvoj
praxe, marketingu anebo také návod na kvalitní strategický rozvoj firmy.
Editorial byl složený ze širokého průřezu lídrů v oblasti
managementu. Mezi známá jména patřila například Melinda Guillemette, která
často psala články týkajících se mladé generace, do které sama patřila
Zhodnocení
Typ článku je odborný
a je zaměřen na přístupu mladých lidí k marketingu a sociálním sítím. Přístup
článku je kvalitativní a je sociologicky zaměřen. V porovnání s českým
prostředím by se dalo říci, že krom čísel a procent, které se vztahují ke Spojeným
státům, by vše ostatní sedělo a platilo v případě na českou generaci Y.
Technologie, sociální sítě, nakupování online, psaní blogů tohle všechno dělají
i mladí lidé v Česku.
Generace Y je známá
pro svoji otevřenost novým věcem, rychlost a optimistickou náladu, chuť se do
všeho vrhnout. Článek popisuje trendy a zájmy generace Y, píší, co na tuto
generaci platí a jak ji v marketingu využít a získat jejich pozornost.
Velkou výhodou je zde věk autorů, kteří v podstatě popisují to, co na ně
platí.
Zdroj
MELETOPOULOS,
N., REISCHL, B.: From a Gen Y Perspective:Reaching Out to Generation Y - No Degree in Facebook
Needed, IN: CPA Practice
Management Forum, November 2009
www.
home.heinonline.org
www.linkedin.com
Ever wanted to get free Google+ Circles?
ReplyDeleteDid you know you can get these ON AUTOPILOT AND ABSOLUTELY FREE by registering on You Like Hits?