Friday, April 21, 2017

Ako si pomocou sociálnych médií rýchlo a úspešne zničiť povesť…


Žijeme v dobe, kedy si svoj život bez nových médií, telefónov, internetu, či sociálnych sietí vieme len veľmi ťažko predstaviť... Majú však digitálne technológie len pozitívny vplyv? Určite nie... moderné médiá môžu skomplikovať život najmä firmám a podnikateľom. Nové médiá už dávno nie sú obmedzené len na noviny, reklamu, či televízne alebo rozhlasové vysielanie. Dnes môžeme zdielať nie len písaný obsah, ale všetko od textu cez video až po zvuk cez rôzne počítačové zariadenia, laptopy až po mobilné telefóny. Práve toto elektronické šírenie informácií má obrovský vplyv na spôsob našej komunikácie, na vzdelávanie a samozrejme aj na podnikanie. Tento vplyv však nie je vždy len pozitívny.

Rýchlosť a dosah nadovšetko...

Vďaka digitálnym médiám môžu firmy rýchlejšie šíriť novinky a dať svetu o sebe vedieť prostredníctom e-mailu, sociálnych sietí, internetových reklám, či vlastných webových stránok. Avšak rovnako rýchlo sa prostredníctvom nových médií môžu šíriť aj negatívne informácie. Fotky a videá vytvorené mobilnými telefónmi, či neopatrné zachádzanie so sociálnymi sieťami a zdieľanie firemného tajomstva či know-how. To všetko môže dobre rozbehnuté podnikanie navždy pochovať oveľa rýchlejšie ako kedysi, keď firmy museli čakať na nedeľné vydanie novín, aby mohli oznámť svoj predaj.

Na jednej strane ponúkajú nové médiá možnost osloviť viac zákazníkov, získavať vo veľmi krátkom čase stovky či tisíce fanúšikov na Facebooku, ropozoslať jediným tlačítkom stovky emailov či textových správ. Avšak na druhej strane môžu tieto stovky či tisícky fanúšikov navždy pošpiniť vašu povesť jedným komentárom, či negatívnym feedbackom na sociálnej sieti, ktorú uvidia všetci vaši doterajší fanúšikovia a zákazníci.

Ako si povesť nezničiť už na začiatku...

Často podnikateľmi využívaný facebook je neúprosný a môže rýchlo zničit dopredu skvelo pripravenú stratégiu podnikateľov, ktorý pri vytváraní dobre mienenej marketingovej stratégie robia niekoľko veľmi dôležitých chýb. Snažia sa zapojiť do všetkých možných dostupných sociálnych sietí, akoby boli všetky rovnaké. Treba si uvedomiť, že každá sociálna sieť má svoj vlastný jazyk, zvyky a publikum. Je dôležité pochopiť, ako sú jednotlivé siete zdieľané a ako ich užívatelia komunikujú. To, že mnoho spoločností publikuje rovnaký obsah na Linkedin, Facebook či Twitter často pôsobí neosobne a spamovo. Raj Kadam, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Marketing for the Slants radí, aby podniky vynaložili úsilie na to, aby pochopili, ako každá jednotlivá platforma funguje a prispôsobí svoje správy a obsah tak, aby boli špecifické pre konkrétnu platformu.

Ďalšími častými chybami, ktorých sa podnikatelia dopúšťajú sú, že sa viac zamerajú na kvantitu svojich fanúšikov ako na ich kvalitu. Často pridávajú nevhodný obsah, príspevky, ktoré znejú neosobne alebo automatické uvítacie správy všetkým novým fanúšikom na Twitteri tiež nepridávajú na sympatii. Tým, že sa podnikateľ rozhodne využívať sociálne médiá, musí počítať s tým, že ľudia budú o ňom diskutovať a rozprávať, či sa mu to páči alebo nie. Veľkou chybou je, keď svojich zákazníkov a fanúšikov nepočúvajú, ešte väčšia, keď sa firma rozhodne mazať všetky negatívne komentáre a feedbacky. Jennifer Lonoff Schiff vo svojom článku viedla rozhovori s niekoľkými významnými odborníkmi v oblasti marketingu a zosumarizovala 15 najdôležitejších rád pre súčastných, ale aj budúcich podnikateľov, ktorí sa rozhodnú využívať sociálne média pre svoj biznis.

http://www.cio.com/article/2381554/social-media/15-big-social-media-mistakes-companies-make-and-how-to-avoid-them.html.

Predtým ako začne podnikateľ „tvítovať“, či „fejsbukovať“ si musí uvedomiť, či mu používanie sociálnych médií nezničí jeho biznis skôr ako začne.

Jana Ryšánková

Zdroje:

SCHIFF, Jennifer Lonoff: 15 Big Social Media Mistakes Companies Make and How to Avoid Them. Dostupné na: http://www.cio.com/article/2381554/social-media/15-big-social-media-mistakes-companies-make-and-how-to-avoid-them.html

MoRLEY, Miranda: The Positive & Negative Impact of Digital Media on Business. Dostupné na: http://smallbusiness.chron.com/positive-negative-impact-digital-media-business-20910.html

http://www.businessnewsdaily.com/7832-social-media-for-business.html

1 comment:

  1. Are you looking for free Facebook Followers & Likes?
    Did you know that you can get these ON AUTOPILOT AND TOTALLY FOR FREE by registering on Add Me Fast?

    ReplyDelete