Žijeme v dobe, kedy si svoj život bez nových médií, telefónov, internetu, či sociálnych sietí vieme len veľmi ťažko predstaviť... Majú však digitálne technológie len pozitívny vplyv? Určite nie... moderné médiá môžu skomplikovať život najmä firmám a podnikateľom. Nové médiá už dávno nie sú obmedzené len na noviny, reklamu, či televízne alebo rozhlasové vysielanie. Dnes môžeme zdielať nie len písaný obsah, ale všetko od textu cez video až po zvuk cez rôzne počítačové zariadenia, laptopy až po mobilné telefóny. Práve toto elektronické šírenie informácií má obrovský vplyv na spôsob našej komunikácie, na vzdelávanie a samozrejme aj na podnikanie. Tento vplyv však nie je vždy len pozitívny.
Rýchlosť a dosah nadovšetko...

Na jednej strane ponúkajú nové médiá možnost osloviť viac zákazníkov, získavať vo veľmi krátkom čase stovky či tisíce fanúšikov na Facebooku, ropozoslať jediným tlačítkom stovky emailov či textových správ. Avšak na druhej strane môžu tieto stovky či tisícky fanúšikov navždy pošpiniť vašu povesť jedným komentárom, či negatívnym feedbackom na sociálnej sieti, ktorú uvidia všetci vaši doterajší fanúšikovia a zákazníci.
Ako si povesť nezničiť už na začiatku...
Často podnikateľmi využívaný facebook je neúprosný a môže rýchlo zničit dopredu skvelo pripravenú stratégiu podnikateľov, ktorý pri vytváraní dobre mienenej marketingovej stratégie robia niekoľko veľmi dôležitých chýb. Snažia sa zapojiť do všetkých možných dostupných sociálnych sietí, akoby boli všetky rovnaké. Treba si uvedomiť, že každá sociálna sieť má svoj vlastný jazyk, zvyky a publikum. Je dôležité pochopiť, ako sú jednotlivé siete zdieľané a ako ich užívatelia komunikujú. To, že mnoho spoločností publikuje rovnaký obsah na Linkedin, Facebook či Twitter často pôsobí neosobne a spamovo. Raj Kadam, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Marketing for the Slants radí, aby podniky vynaložili úsilie na to, aby pochopili, ako každá jednotlivá platforma funguje a prispôsobí svoje správy a obsah tak, aby boli špecifické pre konkrétnu platformu.
http://www.cio.com/article/2381554/social-media/15-big-social-media-mistakes-companies-make-and-how-to-avoid-them.html.
Predtým ako začne podnikateľ „tvítovať“, či „fejsbukovať“ si musí uvedomiť, či mu používanie sociálnych médií nezničí jeho biznis skôr ako začne.
Jana Ryšánková
Zdroje:
SCHIFF, Jennifer Lonoff: 15 Big Social Media Mistakes Companies Make and How to Avoid Them. Dostupné na: http://www.cio.com/article/2381554/social-media/15-big-social-media-mistakes-companies-make-and-how-to-avoid-them.htmlMoRLEY, Miranda: The Positive & Negative Impact of Digital Media on Business. Dostupné na: http://smallbusiness.chron.com/positive-negative-impact-digital-media-business-20910.html
http://www.businessnewsdaily.com/7832-social-media-for-business.html
Are you looking for free Facebook Followers & Likes?
ReplyDeleteDid you know that you can get these ON AUTOPILOT AND TOTALLY FOR FREE by registering on Add Me Fast?