,,Vítáme vás na naší stránce, na které najdete KAŽDÝ TÝDEN
nové video s našim trojhlasým coverem na český nebo zahraniční hit. To si přece
nenecháte ujít?! “
Před
pár měsíci tímto způsobem zahájily hudební kariéru mé tři sedmnáctileté
spolužačky z konzervatoře. A zatím se zdá, že tato (některými zpěváky)
prověřená cesta ke slávě byla dobrým rozhodnutím. Tedy pokud je pro vás
uměleckým úspěchem, když vás na své turné jako vokalistky pozve Daniel Hůlka…
Začínajících umělců, kteří se rozhodli pokusit
se prorazit do světa showbusinessu přes svůj youtube kanál podpořený navíc facebookovým
profilem, v posledních letech značně přibylo. Na internetu člověk dokonce
nalezne spoustu návodů a rad, jak coververzi na YouTube nahrát. Hudební videa
přitom nemusí být moc dlouhá, stačí nahrát jen část písničky. Coververzi může
udělat úplně každý. Nepotřebujete hudební nástroje ani kapelu, jen hezký hlas.
Nedílnou součástí vytvoření
úspěšného videa je ale i image zpěváka. V případě zpěvaček je důležité se
pečlivě nalíčit, upravit si vlasy a obléknout se do svého nejlepšího modelu. Poté
už stačí jen dobře nasměrovat webkameru nebo se naštelovat před displej svého
smartphonu, díky kterému můžete kontrolovat, jak během natáčení vypadáte. A
pokud během nahrávání něco pokazíte, nevadí. Pokusů na opravu chyby máte
neomezeně. To je jeden z velkých rozdílů oproti koncertu, kde falešné tóny
vymazat a přetočit nemůžete. Snad i to je jedním z důvodů, proč začínající
zpěvačky a zpěváci upouštějí od koncertů a volí cestu k posluchačům skrz
sociální sítě a youtube.
YouTube i Facebook je plný tisíce
verzí známých písniček, které mají na svědomí lidé z celého světa. Cíl
těchto interpretů je jednoduchý- zaujmout co nejvíce posluchačů a diváků,
dosáhnout mnoha sdílení a ,,lajků“ a snad se i ujistit v tom, že to, co
dělají, se ostatním lidem líbí. V mnoha případech se tato strategie
prokázala být úspěšnou.
Pod naprostou většinou videí se
samozřejmě objeví kromě pochvalných komentářů i komentáře kritické a někdy i
sprosté, protože kritici jsou všude a především na internetu. Ale i s kritikou
je pravděpodobně jednodušší bojovat v klidu svého domova, než čelit
přímému vypískání z koncertního sálu či klubu. Pokud interpret kritiku
nedokáže přijmout, může navíc velmi rychle hanlivý komentář odstranit a dělat,
že se nic nestalo.
Zveřejňování své tvorby na
internetu se z mnoha pohledů jeví jako pohodlnější, jednodušší a hlavně
rychlejší cesta ke slavě, než tradiční zdlouhavá a komplikovaná cestička přes
nejrůznější soutěže, koncerty a castingy.
Mé výše zmíněné spolužačky
zahájily svou internetovou kariéru před několika měsíci. Jejich první trojhlasé
video mělo 57 vteřin a přezpívaly v něm část písně interpretky Hany
Zagorové Je naprosto nezbytné, aby nebe bylo blankytné. Nejedná se sice o
nejnovější světovou hitovku, ale je to rozhodně písnička, kterou zná v Čechách
každý.
O
týden později následoval cover Justina Biebera, poté Beatles, Justin Timberlike
a dalších. Přelomovou nahrávkou byl tříminutový sestřih přezpívaných písní
Karla Gotta zakončený přáním k jeho 77 narozeninám. Spoustu lidí video na Facebooku sdílelo a po deseti hodinách se tak nahrávka dostala až ke Karlu
Gottovi, který ho také sdílel na svém profilu. Pokud video
zveřejní na svém profilu takto sledovaná a obdivovaná osobnost české hudební
scény, je jasné, že to bude mít za následek rapidní zvýšení zhlédnutí videa. V tomto
případě si video pustilo během několika hodin 217 000 lidí.
O pár týdnů později holkám přišla
nabídka na účinkování na vánočních koncertech s Danielem Hůlkou. Sice se
rozhodně nejedná o největší hvězdu českého hudebního nebe, a pro mnoho lidí se
Daniel Hůlka v poslední době přiblížil spíše k peklu, ale pro mladé
začínající zpěvačky je to i tak úspěch. Bez jediného předchozího živého
koncertu se dostaly na velká pódia.
Díky
sebeprezentaci na videích na internetu mají začínající interpreti možnost
zaujmout posluchače a diváky, kteří by na jejich koncert nikdy nepřišli. Videa
nahrazují koncertní činnost a v některých případech i konkurzy. Producenti
a lovci talentů mohou objevovat a lovit právě na youtube kanálech.
Před
pár lety bylo něco takového nemožné. Nejslavnější kapely a interpreti dvacátého
století museli odehrát spoustu malých a snad i neúspěšných koncertů, než
zaujali dostatečné množství posluchačů a získali si své příznivce. Internet
velmi změnil i hudební svět.
Na jednu stranu je sebeprezentace
na YouTubu příležitostí pro ty, kteří se
bojí vystupovat naživo, nebo k tomu ani nemají možnost. Na druhou stranu
spoustu umělců i organizátorů koncertů řeší problém s nízkou návštěvností
hudebních akcí, jejímž důvodem může být i přeplněný YouTube, kde si každý může
pustit cokoliv kdykoliv a hlavně zadarmo.
Do you need free Facebook Followers & Likes?
ReplyDeleteDid you know you can get them ON AUTOPILOT AND ABSOLUTELY FOR FREE by using Add Me Fast?