Friday, December 2, 2016


Mami, tati, já budu Youtuberem!

Pryč jsou doby, kdy dívky domů chodily se sny, že budou letuškami, učitelkami či lékařkami. Už také neplatí, že chlapci se chtějí stát popeláři, policisty či hasiči. Jejich snem, na kterém se pokoušejí již v nízkém věku pracovat, je být Youtuberem. Samozřejmě slavným a úspěšným.

Na téma toho, jakým způsobem se děti pohybují na internetu a které weby jsou pro ně nejoblíbenější, bylo provedeno již mnoho výzkumů. Jedním z nich je výzkum společnosti Symantec. Výzkum proběhl v roce 2009. Rodiče nainstalovali do PC, které dítě využívá program OnlineFamily.Norton, který slouží ke sledování dětských zvyklostí při vyhledávání na internetu.

Ze zaznamenaných 3,5 mil. vyhledávacích dotazů autoři zveřejnili ty nejčastější:

1.      YouTube

2.      Google

3.      Facebook

4.      Sex

5.      MySpace

6.      Porn

7.      Yahoo

8.      Michael Jackson

9.      Fred

10.   eBay

Nejčastěji vyhledávaným výrazem mezi dětmi tedy byl YouTube. Z YouTube se stává silný komunikační kanál směrem k dětem. Tuto skutečnost např. potvrdila společnost Lego, pro kterou je YouTube kanál v síle komunikace obdobně stejně silný jako televize. Jeden z jejich seriálů poprvé vidělo 24% dětí v televizi a o pouhá 3% méně na YouTube.

Prostřednictvím YouTube mají děti možnost sledovat velké množství kanálů. K nejoblíbenějším patří v posledních letech kanály Youtuberů. Nejedná se o fenomén pouze mezi dětmi. Výzkum agentury Nielsen Admosphere, provedený s 1 200 respondenty ve věku 15 – 20 let, říká, že Youtubery sleduje 8 z 10 lidí.

A co dělají ti Youtubeři? Je zřejmé, že ve většině případů jsou oblasti zájmu Youtuberů odlišné dle pohlaví. Chlapci se často věnují hraní her a představování technických novinek. Obojí se snaží vtipně a jednoduše představit divákovi. Děvčata často radí prostřednictvím svých kanálů jak na vlasy, make-up a oblečení. Oblíbená jsou živě vysílaná videa, která mohou diváci v průběhu komentovat a díky tomu živě komunikovat se svých oblíbencem.

Prioritou Youtubera je samozřejmě vzbudit zájem diváka o jeho další videa, za jejichž shlédnutí pro ně plyne zisk. Pokud se jim daří, často pak dochází ke spojení Youtubera s určitou značkou. 81 % diváků to nevadí nebo se jim to i líbí. Proč by tedy mladý Youtuber nevyužil příležitosti dalšího výdělku?

Vidina výdělku je samozřejmě jedním z důvodů, proč je pro děti Youtubing tak zajímavou a lákavou oblastí. Výdělku, i mnohem vyššího, mohou však dosáhnout i například v showbusinessu. Tím, co je opravdu lákavé je to, že mohou dosáhnout úspěchu a slávy bez nějakých zásadnějších schopností, které jsou třeba v jiných odvětvích. Stačí mít PC, kameru a mohou začít. Z pohodlí domova a s naprostou volností. To je to, o co generaci Z jde.

Zdroje:




 

 

1 comment:

  1. I have been using Kaspersky protection for a few years now, I'd recommend this anti-virus to all of you.

    ReplyDelete