Mami, tati, já budu Youtuberem!
Pryč jsou doby, kdy dívky domů
chodily se sny, že budou letuškami, učitelkami či lékařkami. Už také neplatí,
že chlapci se chtějí stát popeláři, policisty či hasiči. Jejich snem, na kterém
se pokoušejí již v nízkém věku pracovat, je být Youtuberem. Samozřejmě
slavným a úspěšným.
Na téma toho, jakým způsobem se
děti pohybují na internetu a které weby jsou pro ně nejoblíbenější, bylo
provedeno již mnoho výzkumů. Jedním z nich je výzkum společnosti Symantec.
Výzkum proběhl v roce 2009. Rodiče nainstalovali do PC, které dítě využívá
program OnlineFamily.Norton, který slouží ke sledování dětských zvyklostí při
vyhledávání na internetu.
Ze zaznamenaných 3,5 mil.
vyhledávacích dotazů autoři zveřejnili ty nejčastější:
1. YouTube
2. Google
3. Facebook
4. Sex
5. MySpace
6. Porn
7. Yahoo
8. Michael
Jackson
9. Fred
10. eBay
Nejčastěji vyhledávaným výrazem
mezi dětmi tedy byl YouTube. Z YouTube se stává silný komunikační kanál
směrem k dětem. Tuto skutečnost např. potvrdila společnost Lego, pro
kterou je YouTube kanál v síle komunikace obdobně stejně silný jako
televize. Jeden z jejich seriálů poprvé vidělo 24% dětí v televizi a
o pouhá 3% méně na YouTube.
Prostřednictvím YouTube mají děti
možnost sledovat velké množství kanálů. K nejoblíbenějším patří
v posledních letech kanály Youtuberů. Nejedná se o fenomén pouze mezi
dětmi. Výzkum agentury
Nielsen Admosphere, provedený s 1 200 respondenty ve věku 15 – 20 let,
říká, že Youtubery sleduje 8 z 10 lidí.
A co dělají ti Youtubeři? Je
zřejmé, že ve většině případů jsou oblasti zájmu Youtuberů odlišné dle pohlaví.
Chlapci se často věnují hraní her a představování technických novinek. Obojí se
snaží vtipně a jednoduše představit divákovi. Děvčata často radí
prostřednictvím svých kanálů jak na vlasy, make-up a oblečení. Oblíbená jsou živě
vysílaná videa, která mohou diváci v průběhu komentovat a díky tomu živě
komunikovat se svých oblíbencem.
Prioritou Youtubera je samozřejmě
vzbudit zájem diváka o jeho další videa, za jejichž shlédnutí pro ně plyne zisk.
Pokud se jim daří, často pak dochází ke spojení Youtubera s určitou
značkou. 81 % diváků to nevadí nebo se jim to i líbí. Proč by tedy mladý Youtuber
nevyužil příležitosti dalšího výdělku?
Vidina výdělku je samozřejmě
jedním z důvodů, proč je pro děti Youtubing tak zajímavou a lákavou
oblastí. Výdělku, i mnohem vyššího, mohou však dosáhnout i například v showbusinessu.
Tím, co je opravdu lákavé je to, že mohou dosáhnout úspěchu a slávy bez
nějakých zásadnějších schopností, které jsou třeba v jiných odvětvích.
Stačí mít PC, kameru a mohou začít. Z pohodlí domova a s naprostou volností.
To je to, o co generaci Z jde.
Zdroje:
I have been using Kaspersky protection for a few years now, I'd recommend this anti-virus to all of you.
ReplyDelete