Sunday, March 20, 2016

Kup kočárek a založ ji facebook!

Období mateřství s sebou přináší změny nejen ve stravovacích návycích, ve změně životního stylu, v nákupním chování, ale dnes také v chování na sociálních sítích. Jelikož se tzv. millenials ženy, u nás bychom je mohly označovat jako (po)revoluční, dostávají do období mateřství, můžeme si všímat určitých typických jevů, kterými se tato generace vymezuje oproti generaci předchozí. Zároveň tak nastavuje nový obraz rodiny a rodinného života široké veřejnosti. Na následujících řádcích bych se chtěla podívat: jak ženy zobrazují své děti v on-line světě, seznámit Vás s několika malými hvězdami, které se dřív než chodit po svých naučili chodit ve světě Facebooku a Instagramu. V neposlední řadě vás seznámit, jak se značky s tímto nově nastupujícím trendem popasovaly.

Mami, já chci taky like! 

Dle americké studie zadané společností Gerber až 40 % millenials matek dítěti zakládá profil ještě před jeho prvními narozeninami, dalších 7 % dětí dostane svůj profil do svých 2. narozenin. Na sdílení fotek malých juniorů ve světě Facebooku a Instagramu jsme již zvyklí, ale proč vlastní profil? Na jednu stranu matky tvrdí, že založením vlastního profilu dítěti neztratí svoji identitu (zkuste si vybavit, kolik z vašich přítel si po narození potomka vyměnilo svůj profilový nebo cover obrázek za fotku svého dítěte?), a také je to pro ně snadný kanál ke sdílení pokroků s přáteli a příbuznými. Na stranu druhou se některé bojí o bezpečnost a soukromí svých dětí. Ve většině případů však nutkání sdílet fotky malých dětí převáží, a na již tak dlouhý seznam rodičovských povinností přibývá nová položka: pravidelně aktualizovat profil svého juniora.
Přiznejme si, nejsme občas rádi, že některé fotky z dětství jsou schovány v rodinném albu vysoko na poličce? Musíme si pár let počkat, abychom viděli, zda se naše děti za naše chování jednou nebudou stydět, myslím tím i po pominutí puberty.


“I think everything my son does is cute and I would love to post pictures all day long of what he does—but, I didn’t want him to hijack my page,” says the 29-year old marketing coordinator.
Zdroj: DUBIN, Alesandra. Have a social media account for your baby? 40 percent of millennial moms do. In: Today Parents [online]. 2014 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.today.com/parents/have-social-media-account-your-baby-40-percent-millennial-moms-1D80224937 

Princ a princezna Instagramu

Co však s již založeným profilem? Podívejme se na několik inspirací, kam až to některé děti od plenek dotáhly…Například začínající Princeton Cannon-Roberts, syn fotografky Keiry Cannon, měl startovací pozici, díky povolání maminky, snadnou. Ve svých 5 letech má za sebou 5600 followerů na Instagramu a už si sám začíná všímat, že ho někteří poznávají i na ulici. Jeho rodiče si jsou však vědomi, že oproti jiným dětským internetovým hvězdám je to stále malý zásah a na jeho profilu usilovně pracují. Rozpoutá to novou válku rodičů, a budou se namísto úspěchů ve fotbalovém týmu realizovat skrze profily svých dětí?
Malý Princeton pózuje své mamince v oblečení známého kanadského řetězce, Za fotky, které dají na Instagram, získají šek 350USD. A to je teprve začátek...
Zdroj: KRISCHER, Hayley. Meet the Instamom, a stage mother for social media. In: The New York Times [online]. 2015 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.nytimes.com/2015/11/15/fashion/meet-the-instamom-a-stage-mother-for-social-media.html?_r=0

Dcera strategičky pro sociální média London Scout se ve svých 4 letech stala módní inspirací nejen pro všechny své vrstevníky (možná lépe - jejich rodiče) a s více než 100 tisíci followery jednou z nejsledovanějších hvězd Intagramu svého druhu. Zkušená matka ji dokonce vytvořila redakční plán postů, který malá slečna do svého rozvrhu musí vměstnat.
Zdroj: KRISCHER, Hayley. Meet the Instamom, a stage mother for social media. In: The New York Times [online]. 2015 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.nytimes.com/2015/11/15/fashion/meet-the-instamom-a-stage-mother-for-social-media.html?_r=0
Za prince instagramu by však mohl být korunován Alonso Mateo, který má ve svých 5 letech přes 600 tisíc followerů. Jeho vlivu si všimnul i slavný módní dům Dior, který ho zve na své přehlídky, ze kterých samozřejmě malý princ přináší na svém profilu výstupy.

Zdroj: ALONSO MATEO: 5 YEAR OLD INSTAGRAM STYLE ICON. In: The Fashion Foot [online]. 2013 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://thefashionfoot.com/2013/07/05/alonso-mateo-5-year-old-instagram-style-icon/

Značky (ne)vzdávejte se!

Dle studie marketingové firmy Influence Central's consumer insights group téměř 90 % millenials matek oceňuje, když s nimi značky komunikují na sociálních sítích, oproti předchozí generaci je to rozdíl 60 %! Většina z nich vybrané značky sleduje v očekávání získání informace o novinkách, produktech, speciálních nabídkách a slevách. Maminky jsou zvyklé na tuto roli značek. Marketingoví ředitelé se tomuto trendu též museli podřídit a očekávání plnit. Na druhou stranu však vzrůstá důležitost word of mouth a názorových vůdců - bloggerů. 81 % matek naprosto souhlasí s tvrzením, že bloggeři podávají autentičtější obraz o produktu než by nalezly v časopise nebo získaly z oficiálních zdrojů. 44 % z nich dokonce kupuje dle zkušenosti matek bloggerek dítěti stejný produkt (Sunday Times).

Millenials matky obecně přikládají větší důležitost sdílení názorů mezi s sebou v on-line světě, téměř všechny zodpověděly na otázku, zda samy sdílí zkušenosti a píšou recenze, kladně. Jelikož čtvrtina z nich tráví pouze brouzdáním po internetu na chytrém telefonu, tabletu nebo počítači 8 hodin denně, sdílení vědomí v on-line prostoru má velký dopad na business značek a jejich soutěživost, v důsledku i na samotné děti a jejich hodnoty. Zodpovězme si pro sebe otázku, kdo je ten, kdo předává obraz o chování budoucí generaci? Fyziologická role rodičů se přeci nemění, ale jejich obraz zprostředkovaný médii ano. Připomeňme si, jak se měnil ideál matky v průběhu posledních 100 let.
1950
Zdroj: HARRINGTON, Mary Dell a Lisa HEFFERNAN. 9 Reasons I Regret Being a Stay at Home Mom. In: Scary Mommy [online]. 2013 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.scarymommy.com/i-regret-being-a-stay-at-home-mom/

DNES
ZdrojKIRKOVA, Deni. Millennial mothers take parental rivalry to new levels as they 'obsess over brands and success' thanks to social media. In: Daily Mail [online]. 2014 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2619957/Social-media-obsessed-millennial-mothers-parental-rivalry-new-levels.html

ZDROJE:

ARRINGTON, Mary Dell a Lisa HEFFERNAN. 9 Reasons I Regret Being a Stay at Home Mom. In: Scary Mommy [online]. 2013 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.scarymommy.com/i-regret-being-a-stay-at-home-mom/
ALONSO MATEO: 5 YEAR OLD INSTAGRAM STYLE ICON. In: The Fashion Foot [online]. 2013 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://thefashionfoot.com/2013/07/05/alonso-mateo-5-year-old-instagram-style-icon/
DUBIN, Alesandra. Have a social media account for your baby? 40 percent of millennial moms do. In: Today Parents [online]. 2014 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.today.com/parents/have-social-media-account-your-baby-40-percent-millennial-moms-1D80224937
KIRKOVA, Deni. Millennial mothers take parental rivalry to new levels as they 'obsess over brands and success' thanks to social media. In: Daily Mail [online]. 2014 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2619957/Social-media-obsessed-millennial-mothers-parental-rivalry-new-levels.html
KRISCHER, Hayley. Meet the Instamom, a stage mother for social media. In: The New York Times [online]. 2015 [cit. 2016-03-20]. Dostupné z: http://www.nytimes.com/2015/11/15/fashion/meet-the-instamom-a-stage-mother-for-social-media.html?_r=0

2 comments:

  1. Discover how THOUSAND of people like YOU are working for a LIVING from home and are living their wildest dreams right NOW.
    CLICK HERE TO START TODAY

    ReplyDelete
  2. Just received a check for $500.

    Sometimes people don't believe me when I tell them about how much money you can make taking paid surveys online...

    So I took a video of myself getting paid over $500 for doing paid surveys to set the record straight.

    ReplyDelete