V písomnej práci popíšeme hlavné znaky a predpoklady fenoménu produsage na konkrétnom príklade – hernej komunity koncentrovanej okolo portálu heavengames.com. Stručne opíšeme základné vlastnosti a históriu hernej série od Ensemblestudios. Zdieľanie obsahu umožňuje hráčom vytvárať vlastné modifikácie hry. Podrobnejšie opíšeme kategórie hráčmi vytvorených kampaní, random map skriptov, hráčmi naprogramovaných algoritmov pre správanie počítačom riadených postáv v hre (umelá inteligenia). Popíšeme proces premeny hráča – užívateľa na hráča – producenta a v konečnom dôsledku na hráča – „produsera“. Pravidlá fungovania hernej komunity a komunikačné úrovňe umožnené technológiou zdieľania obsahu. Spomenieme aj rôzne formy mimoherného obsahu: komix, artwork, animácie atď. Ako základ pre popis znakov produsage použijeme teoretický text nachádzajúci sa na stránkach www.produsage.org.
Ondrej Karola/178748
Friday, February 12, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment