Saturday, February 13, 2010

Anotace k práci „Ochrana soukromí v sociálních sítích: Facebook vs. MySpace"

Tématem této závěrečné práce je soukromí v sociálních sítích, které je dnes široce rozebírané v mnoha kruzích. Mluví se o ztrátě sociálních bariér, které jsou pro člověka v běžném životě přirozené, ale v prostředí sociální sítě se vytrácejí. To vede k úniku osobních informací a údajů a je jen otázkou času, kdy dojde k jejich závažnému zneužití.

Postavila jsem proti sobě dvě celosvětově nejrozšířenější univerzální sociální sítě – MySpace a Facebook – a pokusila jsem se porovnat možnosti, které svým uživatelům poskytují k ochraně jejich soukromí. Obě sítě přinášejí jiná řešení nastavení viditelnosti údajů v profilu, nahraných fotografií, videí či seznamu kontaktů uživatele. Tyto možnosti jsem porovnala a v závěru jsem uvedla svůj názor na to, která síť přinesla lepší možnosti ochrany údajů a dat.

V práci jsem vycházela víceméně z vlastních zkušeností s používáním obou sítí. Důkladně jsem prošla a analyzovala všechny možnosti ochrany soukromí jednotlivých obsahů profilu tak, jak to můžou udělat všichni běžní uživatelé těchto sítí.


Lucie Šmídová

No comments:

Post a Comment