Friday, April 21, 2017

Produsage jako forma rozšiřování povědomí o značce Blogilates

Zatím co dříve platilo, kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem, dneska toto přísloví můžeme upravit do znění na kolika sociálních sítích jsi online, tolikrát jsi člověkem. Psané statusy na Facebooku jsou  v současné době zatlačovány do kouta vizuálně krásnými obrázkovými deníčky na Instagramu a méně učesanými krátkými videoreporty (ne)všedních dní na Snapchatu či InstaStories. Pro sdílení fotografií na sociálních sítí má každý z nás jinou motivaci, někteří prostřednictvím svých fotografií udržují kontakt s rodinou a přáteli, jiní se chtějí pochlubit tím, co a kde zrovna dělají. Pro firmy a různé zájmové iniciativy představují marketingový nástroj, prostřednictvím kterého se snaží motivovat publikum k vyvinutí určité akce. Například k tomu, aby se váš koníček či životní styl stal zdrojem povědomí o jejich značce.

Cvičíte? A není to jen marketing? 

Propadli jste v poslední době sportu? Nebo někdo z vašich přátel? Každý z nás má pravděpodobně kamaráda, který pravidelně fotodokumentuje každou návštěvu fitness centra nebo proměny své fyzičky. Aktivní sportování a zdravý životní styl se v současné době těší nebývalé oblibě. Možná je to dané tím, že celé dny prosedíme v kancelářích u počítačů a máme proto vyšší potřebu zaměstnat tělo a uvolnit mysl. Nebo proto, že začít je jednodušší, než kdykoliv předtím. Kvůli lekci cvičení dnes nemusíme opustit domov, a v některých případech ani nic platit. Vše, co potřebujeme je YouTube. Mezi nejznámější osobnosti fitness na YouTube patří Cassey Ho, která v roce 2009 založila svůj kanál Blogilates, zaměřený na cvičení, psychickou odolnost, zdravé stravování a fitness oblečení. Její první videa byly krátké lekce pilates, postupem času začala kombinovat pilates a cardio cvičení, z čehož vzniklo POP Pilates.
           
 Pro YouTubery je důležité, aby se diváci a příznivci na jejich kanál pravidelně vraceli, a když je jejich specializací fitness musí se navíc postarat o to, aby udrželi své diváky motivované s cvičením pokračovat. Cassey k tomu využívá všechny dostupné sociální sítě, blog i vlastní aplikaci. Pokud jste zaregistrovaní, tak vám každý měsíc do e-mailu přijde kalendář s měsíčním cvičebním plánem. Kromě toho se pravidelně můžete zapojit do nějaké výzvy - například měsíční výzvy k zvýšení vaší ohebnosti - a pokud ji řádně zdokumentujete máte šanci vyhrát Casseyinu kolekci oblečení nebo sportovní doplňky. Jestliže se rozhodnete do výzvy aktivně zapojit, znamená to, že se po dobu jednoho měsíce při cvičení dle instrukcí vyfotíte či natočíte, a následně fotku (nebo video) nahrajete na svůj Instagram a opatříte konkrétními hashtagy. Samozřejmě se předpokládá, že pokud chcete výzvu vyhrát, musí být váš profil na Instagramu veřejný, aby bylo dohledatelné, kdy a jaký příspěvek jste nahráli a zda jste se výzvy skutečně účastnili po celou dobu. Vezmeme-li v úvahu, že během jednoho měsíce se na na vašem Instagramu objeví 30 vašich fotografií či videí odkazujících na výzvu Blogilates, může se stát váš osobní Instagram dobrým propagačním nástrojem Blogilates, aniž byste si uvědomili, že děláte nejen něco pro své zdraví, ale také významně rozšiřujete povědomí o určité značce.


           
Říkáte si, že byste se necítili komfortně sdílet se svými followery každý krok vaší cesty k vysněné postavě? Cassey by vám poradila, abyste si založili druhý profil, který bude dokumentovat vaší fitness cestu s Blogilates. V ideálním případě by vaše přezdívka měla obsahovat slovo POP a odkazovat tak na komunitu POPsters, tedy příznivců POP Pilates. Založíte si tedy v podstatě profil s přezdívkou, která odkazuje k určité značce a značí váš obdiv k ní.

Cvičím kvůli sobě nebo kvůli touze se někam zařadit?           

 Je v pořádku sdílet na Instagramu fotografie, zachycující naše sportovní úsilí, pokud nám to přináší radost a vzbuzuje to v nás dobrý pocit, že jsme pro sebe a své tělo udělali něco přínosného. Otázkou však je, jestli by vás samotné napadlo vyfotit se při cvičení, kdybyste k tomu nebyli vyzýváni. A také co je pro vás hnacím motorem pro to, abyste s cvičením pokračovali. Je to protože vás sport baví a užíváte si pocit, když se při cvičení v těle uvolňují endorfiny nebo proto, že máte pocit, že je to určitý životní styl, který je atraktivní a vy toužíte být jeho součástí? Nebo obojí? V prvním případě pravděpodobně budete sledovat Blogilates pouze na YouTube a budete si vybírat především videa s lekcemi cvičení, což vás bude činit více odolnými vůči všem ostatním marketingovým nabídkám od Blogilates. Když však budete Blogilates sledovat na více sociálních sítích, tím intenzivněji bude působit na změnu vašeho životního stylu. Čím více se bude o Blogilates zajímat, tím se budete pravděpodobně více identifikovat s představou sebe samých jakožto příslušníka POPsters. Což ve výsledku nevede jenom k tomu, že sdílíte své pokroky a proměny svého vzhledu, ale najednou začnete mít i pocit, že jakožto POPster byste měli ideálně cvičit na karimatce Blogilates ve fitness oblečení, které navrhla Casey. Na druhou stranu, pokud jste POP Pilates a PIIT propadli, nevěšte hlavu, můžete z toho ve výsledku vytěžit něco i vy sami. Blogilates vám dává šanci stát se certifikovaným instruktorem POP Pilates a PIIT, bez ohledu na to, jak dlouho je cvičíte, nebo v jaké zemi je chcete vyučovat. Není to krásné? Nejdříve jste svou "produsage" pomohli Casey vybudovat „buzz“ okolo Blogilates online a teď je čas, abyste se stali oficiálními ambasadory a zpopularizovali jste ho i offline.


             



No comments:

Post a Comment