Wednesday, April 5, 2017

Pohodlné cestování s aplikací Booking.com


Plánujete dovolenou, výlet nebo potřebujete někde strávit noc na služební cestě? Dlouholetá a zavedená služba Booking.com vám pomůže.

Internetový server Booking.com či jeho mobilní aplikace je pohodlným nástrojem pro všechny uživatele bez rozdílu sloužící k rezervaci ubytování na celém světě. Funguje prakticky ve všech zemích světa, nabízí ubytování téměř v jakékoliv lokalitě a ve všech kategoriích, je jen na uživateli, co vyhledává a co upřednostní.

V online rezervačním systému ubytování si uživatel může nabídky filtrovat podle svých preferencí: ceny, lokality, vzdálenosti od centra, počtu cestujících, termínu i typu ubytování či dalších požadavků jako je možnost parkování, wifi zdarma, možnost domácích mazlíčků. Systém pak podle zadaných kritérií vybere veškeré dostupné varianty, uživatel si je pak může seřadit dle ceny či počtu hodnocení od ostatních uživatelů.

A právě hodnocení uživatelů je to, co službu dělá zajímavou, užitečnou a především hodnotnou. Služba funguje na principu produsage, tedy na tom, že uživatel je zároveň i tvůrcem obsahu. Ten může na server přispívat, a tím utvářet obsah a podporovat účel stránky, tedy rezervaci kvalitního ubytování, u kterého se vždy objeví hodnocení uživatelů a jejich komentáře. Právě ty mohou sloužit jako vodítko při rozhodování, jaké ubytování si nakonec zvolit. Uživatel si aktivně vybírá a pokud si skutečně něco zamluví, má poté možnost ubytování sám ohodnotit a svým komentářem tak přispět k obsahu.



Hodnocení je stavebním kamenem služby, je to vodítko pro cestovatele, jaký hotel si zamluvit. Hodnotí se čistota, pohodlí, místo, zařízení, personál, poměr ceny a kvality, wifi zdarma (či jeho kvalita), vzdálenost od centra, to vše zákazník hodnotí pomocí pěti možných emotikonů, které vyjadřují míru jeho spokojenosti (nespokojen, spíše nespokojen, spokojen atd.). Hodnocení se poté zprůměruje a vznikne číselný výsledek. Ten však sám o sobě mnoho neříká. Mnohem zajímavější a hodnotnější jsou komentáře, slovní rozpracování spokojenosti s ubytováním. Zákazník hodnotí jak klady, tak i zápory.

Pro mě jako pro uživatele jsou mnohem důležitější komentáře, z nichž se potenciální host dozví, co je na ubytování konkrétně špatného a co dobrého. Například hledám-li ubytování, preferuji noc na klidném místě, bez papírových stěn a dalšího možného hluku, přečtu si komentáře a hned vím či si aspoň dokážu z frekvence stížností udělat obrázek o tom, jaké to tam může být.

Zákazník, který si přes tuto službu zamluví ubytování nejméně pětkrát, získává status génia, tedy prémiového člena. S tímto statusem pak má nárok na 10% slevu při každé další rezervaci. Zákazník, který často slovně hodnotí, tedy dělí se o své zážitky a názory, získává různé statusy – mistr slov v úrovni 1 až 3 či status skutečného znalce místa. 



Slabinou služby je to, že za své komentáře uživatel žádné odměny (kromě oněch virtuálních) nic nedostává. Motivační mechanismus ohledně psaní komentářů tedy nefunguje, jak by měl, protože právě to službu dělá hodnotnou a zajímavou. Jsou to komentáře uživatelů, které vytváří nejvyšší přidanou hodnotu.



Kateřina Soukalová

No comments:

Post a Comment